Seleccionar una pagina

Lo Mandarin

Lo Mandarin

Lo Mandarin

08/2020

José Maria Eça de Queiroz (1845-1900) es un romancièr màger de la literatura europèa, qu’observèt amb finesa e luciditat los monds que frequentèt. Amb Lo Mandarin perpausa un un roman cortet, umil mas pasmens d’una ironia eleganta e d’una granda clarvesença, que fa sovent pensar al Voltaire dins sos melhors contes. A son biais Eça anóncia Jorge Luis Borges e sa pròsa, demest las mai polidas del sègle XX.

José Maria Eça de Queiroz
Traduccion de Joaquim Blasco
IEO Edicions, coll. Flor Envèrsa, 2020
(Occitan)
92 paginas
21 x 14 cm
12 €
ISBN : 978-2-85910-612-6

Supòrt :
Resumit :

José Maria Eça de Queiroz (Póvoa de Varzim, 1845 – Neuilly, 1900) est un romancier reconnu de la littérature européenne. Bien que qualifiée parfois de réaliste, ou de naturaliste, l’œuvre d’Eça de Queiroz est bien plus que cela. Grand voyageur, en partie comme diplomate (La Havane, Londres, Paris…), Eça de Queiroz a su enrichir sa formation de journaliste et d’écrivain par une observation lucide du monde qu’il fréquentait. Eça (comme on le surnomme affectueusement au Portugal) ne cache les influences de ses illustres devanciers, jusqu’à choisir des titres qui renvoient vers d’autres, essentiellement de la littérature française (O Primo Basílio, O crime do Padre Amaro…), sans que leurs histoires n’aient rien à voir avec elles. C’est dans un esprit de clin d’œil amical et en même temps une preuve d’humilité. Lisbonne n’est pas Paris, et n’a pas les prétentions de la ville-lumière et l’auteur du Mandarin ne se pose pas en maître d’école ou en donneur de leçons. Sa prose, qui s’appuie sur une langue poétique, est pétrie dans un subtil mélange d’ironie élégante et de modestie clairvoyante. Héritière des littératures des XVIIIe et XIXe siècles, elle annonce déjà la façon d’écrire des grands romanciers du XXe siècle.

Ne saber mai / Crompar
Soscriure
M'assabentar quand
0 Comentaris
Retorns en linha
Veire totes los comentaris

M’aboni !

Anóncia

Los darrièrs clips

Cargament...

La letra del Diari

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Vos prepausam de vos abonar, en dos clics, a una letra regulara que vos tendrà assabentat·da de las sortidas dels novèls Diaris papièrs e de la publicacion d'articles novèls.

Avètz soscrich amb succès !