Seleccionar una pagina

Serranas

Serranas

Serranas

12/2019

Las quinze novèlas del recuèlh poirián èsser caduna un capítol de roman. Totas contan un tròç d’istòria, a l’instant d’intensitat dramatica mai grand, marcat pel destin, quand se jòga l’astrada d’una vida. La màger part son de racontes d’ascension, passatges de còl o viatges iniciatics, que l’autor a posats dins son experiéncia de marchaire e de montanhòl. Aquò’s per exemple l’agonia d’un soldat de l’armada d’Hannibal, que se remembra amb una fiertat malencònia lo passatge dels Alps. O l’exòdi dels protestants d’Oisans que passan lo còl de la Musèla per fugir las persecucions religiosas de Loís XIV. La mitat del libre es escricha en lengadocian, parlar d’adopcion de l’autor, l’autra en provençal, son parlar d’origina. La narracion densa porgís una granda diversitat de luòcs e de periòdes, amb totjorn a l’avalida montanhas magicas o sèrras inspiradas, que resumís lo títol del recuèlh.

Silvan Chabaud
Jorn, 12/2019 (Bilingüe occitan-francés)
120 paginas – 14 x 22,5 cm
15 €
ISBN 978-2-905213-52-5

Resumit :

Les quinze nouvelles du recueil pourraient être autant de chapitres de roman. Elles racontent toutes un fragment d'histoire, à l'instant de plus grande intensité dramatique, marqué par le destin, quand se décide le sort d'une vie. La plupart sont des récits d'ascension, passages de col ou voyages initiatiques, que l'auteur a puisés dans son expérience de randonneur et de montagnard. C'est par exemple l'agonie sur un champ de bataille d'un soldat celte de l'armée d'Hannibal, qui se souvient avec une fierté mélancolique du passage des Alpes. Ou l'exode des protestants d'Oisans qui franchissent le col de la Muzelle pour fuir les persécutions religieuses de Louis XIV. C'est la descente du col d'Ares, lors de la Retirada en janvier 39, d'un petit garçon mutilé qui donne la main à un ancien poilu français venu l'aider, unijambiste comme lui. Ou le sabotage par un soldat du commandant Massoud d'un pont de l'Hindou-Kouch où doit passer une colonne de Talibans. À ces récits, la montagne prête son cadre, le destin son moment et l'Histoire ses différentes époques.

Categories:
Soscriure
M'assabentar quand
0 Comentaris
Inline Feedbacks
Veire totes los comentaris

M’aboni !

Far un don al Diari

Lo Diari, coma tota la premsa emai la premsa occitana, patís d'una situacion malaisida. Aquí vos perpausam de sosténer la cultura en occitan. Cada don compta !

Anóncia

Lo CalenDiari

Los darrièrs clips

Cargament...

La letra del Diari

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Vos prepausam de vos abonar, en dos clics, a una letra regulara que vos tendrà assabentat·da de las sortidas dels novèls Diaris papièrs e de la publicacion d'articles novèls.

Avètz soscrich amb succès !