Seleccionar una pagina

Les Braves Heures du Moine de Montaudon

Les Braves Heures du Moine de Montaudon

Les Braves Heures du Moine de Montaudon

09/2020

Un monge trobador, perqué pas ? Musica e poesia s’ensenhavan dins los monastèris… E la fin’amor rajava sus tota la societat en aquesta fin de sègle XII. De las confinhas d’Auvèrnhe d’aquesta epòca se levèt Pèire de Vic, chafrat « Lo Monge » : aquel foguèt benedictin abans de daissar la bura, e se faguèt conéisser per sa libertat de ton, sas cançons amorosas, sas tensons satiricas e moralas, sos presics simples de l’Evangèli… Una mescladissa de genres estonanta e saborosa uèi recampada dins un polit « libre d’oras ».

Pierre de Vic « Lo Monge »
Presentacion e introduccion per Luc de Goustine
Fédérop, coll. Trobadors, 2020
(Occitan-Francés)
152 paginas
18,5 x 13,5 cm
15 €
ISBN : 978-2-85792-245-2

Supòrt :
Resumit :

Un moine troubadour, et pourquoi pas ? Musique et poésie s'apprenaient bien jadis dans les monastères… Quant à la fin'amor, loin d'être réservée aux laïcs, elle rayonne sur toute la société en cette fin du XIIe siècle si joyeusement éprise de beauté, d'alacrité d'esprit, et d'impertinence. C'est donc des confins d'Auvergne près d'Aurillac, que se leva notre Moine vers 1190 pour tenir son rôle d'amant empreint de dévotion, d'arbitre du bel usage du verbe et du geste en Cour du Puy, enfin le polémiste acéré, y compris sur les dames, jusque dans les confins… du Paradis. À cela s'ajoutent les saillies d'humeur et d'humour qui lui inspirent la fameuse satire de ses confrères troubadours. Ce qui n'empêchera pas notre poète en bure de prêcher l'Évangile aussi simplement que le compagnon du Poverello d'Assise qu'il aurait pu être… Ce mélange des genres nous a tant plu qu'il nous fallait partager les saveurs de ce " Livre d'heures monastiques " aux pages inattendues.

Ne saber mai / Crompar
Soscriure
M'assabentar quand
0 Comentaris
Retorns en linha
Veire totes los comentaris

M’aboni !

Anóncia

Los darrièrs clips

Cargament...

La letra del Diari

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Vos prepausam de vos abonar, en dos clics, a una letra regulara que vos tendrà assabentat·da de las sortidas dels novèls Diaris papièrs e de la publicacion d'articles novèls.

Avètz soscrich amb succès !