Seleccionar una pagina

Jules Ronjat – Entre linguistique et Félibrige (1864-1925)

Jules Ronjat – Entre linguistique et Félibrige (1864-1925)

Jules Ronjat – Entre linguistique et Félibrige (1864-1925)

07/2017

Lo camin de Jules Ronjat pòt susprene : nascut a Viana (Isèra), fòra las bolas linguïsticas d’Occitània, son admiracion per F. Mistral li fa aprene l’occitan provençal e mai se vodar totalament a sa “causa”. Elegit majoral del Felibritge, ne vendrà un quite baile (administrator). L’autor nos fa descobrir, a travèrs la vida, l’òbra e l’engatjament de Jules Ronjat, l’istòria intèrna del Felibritge e del movement renaissentista occitan de la fin del sègle 19 e de la debuta del sègle 20, a la talvera d’un monde plan mai vast, lo de la linguïstica.

L’obratge presenta una biografia de J. Ronjat, un estudi de la genèsi de sa linguïstica, una bèla bibliografia de sos escrichs, d’extraches de sa correspondéncia amb de Felibres e de linguïstas e enfin d’extraches de son òbra poetica… Amb bibliografia de las sorgas manuscritas e estampadas mai indèx dels noms pròpris.

Edicions Vent terral, colleccion Òmes e femnas
Jean Thomas
Lenga francesa
400 paginas
29.00€

Resumit :

Entre linguistique et félibrige (Contribution à l’histoire de la linguistique occitane d’après des sources inédites) Jules Ronjat (1864-1925) : un savant, un linguiste, l’un des plus grands romanistes du début du XXè siècle au parcours étonnant. Né à Vienne (Isère), en dehors des limites linguistiques de l’Occitanie, c’est par admiration pour Mistral qu’il apprend l’occitan provençal et se dévoue totalement à sa « Cause ». Élu majoral du Félibrige, il en deviendra même baile (administrateur). Entretenant une correspondance suivie, non seulement avec le « maître » de Maillane, mais aussi avec les plus grands linguistes de son temps, il est surtout l’auteur d’une importante Grammaire historique des parles provençaux modernes en quatre volumes, demeurée sans équivalent et qui ne sera publiée qu’après sa mort. Jean Thomas, préconisant une historiographie de la linguistique qui ne se limite pas aux textes publiés mais qui prenne en compte archives écrites et orales (témoignages, carnets de routes ou de voyages, agendas) étudie sa vie et son œuvre à travers des sources inédites, notamment sa correspondance dont il établit une édition critique, répondant ainsi aux questions fondamentales de l’historiographie de la linguistique : comment s’acquièrent et se transmettent les connaissances, se forment les cercles d’influences et de diffusion des idées, comment s’organise et se construit la critique ? À travers la vie, l’œuvre et l’engagement de Jules Ronjat, nous découvrons aussi l’histoire interne du mouvement félibréen et du mouvement renaissantiste occitan de la fin du XIXe siècle et du début du XXe siècle, à la marge d’un monde beaucoup plus vaste, celui de la linguistique.

Categories:

M’aboni !

Anóncia

Lo CalenDiari

Obrir lo CalenDiari

Los darrièrs articles

Los darrièrs clips

Cargament...

La letra del Diari

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Soscrivètz a nòstra letra d'informacions !

Vos prepausam de vos abonar, en dos clics, a una letra regulara que vos tendrà assabentat·da de las sortidas dels novèls Diaris papièrs e de la publicacion d'articles novèls.

Avètz soscrich amb succès !