Una galariá virtuala per l’expression artistica occitana !

Òc / Existís un espaci per la creacion plastica occitana ? Caduna, cadun, s’es al mens un còp pausat la question… Que sens rebat, cossí pensar sa realitat pròpria ? Lo Diari, lo magazine de la cultura en occitan, perseguís, al sieu biais, aquela interpelacion.

Dempuèi 2020, un collectiu poetic e artistic, la PEL (Praxis Escrita Liura, fondat per Melissanda Artús e Joan-Carles Codèrc), s’apodera de las paginas del magazine amb d’òbras del moment, variadas, que totas an en comun de carrejar un brieu o un pecic de lenga. Al cap de dos ans, las questions se fan mai precisas, quand las responsas demorarián dins una foscor fugidissa… e tan melhor !

Per aquò l’artista e ara comissari permanent Joan-Carles Codèrc, sostat pel Diari, decidisson de passar un escalon dins la reflexion amb un projècte nòu e un biais diferent de promòure la lenga e la cultura occitanas : una galariá d’art en linha, que permeta tan de remirar coma de partejar o crompar d’òbras que nos pertòcan, nos fan soscar.

Aquí e uèi nais La Galariá, un espaci novèl d’expression artistica per una lenga-cultura que ne manca totjorn. Apevada sul site-magazina del Diari, mas amb una identitat e una vida pro pròpia, La Galariá aculhís e aculhirà d’artistas que totes e totas se vòlon ensajar a la creacion d’òbras en presa amb la lenga nòstra, que venga subjècte, matèria, mejan… Del concrèt a l’intocable, dins una vertadièra quista de sens que rebuta las frontièras de çò qu’una lenga cobrís coma de çò que “fa art”.

Une galerie virtuelle pour l’expression artistique occitane !

Fr / Existe-t’il un espace pour la création plastique occitane ? Chacun·e a dû au moins une fois se poser la question… Car sans reflet, comment penser sa réalité propre ? Lo Diari, le magazine de la culture en occitan, poursuit, à sa manière, cette interpellation.

Depuis 2020, un collectif poético-artistique,  la PEL (Praxis Escrita Liura, fondé par Mélissande Artús et Joan-Carles Codèrc), s’approprie les pages du magazine grâce à des créations actuelles, variées, qui ont en commun de porter des instants ou des éclats de langue occitane. Après 2 ans, les questions se précisent, quand bien même les réponses demeureraient dans un flou certain… et tant mieux !

L’artiste et désormais commissaire permanent Joan-Carles Codèrc, épaulé par Lo Diari, ont décidé d’aller plus loin dans la réflexion avec un projet novateur et une manière autre de promouvoir la langue et la culture occitanes : une galerie d’art en ligne, pour admirer, partager ou acheter des œuvres qui nous touchent, nous font réfléchir.

Ici et maintenant naît La Galariá, un nouvel espace d’expression artistique pour une langue-culture qui en manque toujours. Adossée au site-magazine du Diari, mais avec une identité et une vie propre, La Galariá accueille et accueillera des artistes qui tous et toutes veulent s’essayer à la création d’oeuvres en prise avec notre langue, qu’elle soit sujet, matière, moyen… Du concret à l’intangible, dans une véritable quête de sens qui repousse les frontières de ce qu’une langue peut recouvrir comme de ce qui “fait art”.