Seleccionar una pagina

Histoire de la croix occitane : Croix de Toulouse, croix de Provence, croix du Languedoc

Histoire de la croix occitane : Croix de Toulouse, croix de Provence, croix du Languedoc
Lenda parlada, lenga viva - Sèrgi Gairal

Histoire de la croix occitane : Croix de Toulouse, croix de Provence, croix du Languedoc

03/2021

Ja autor d’un libre de referéncia sus l’istòria de la crotz occitana, Ramon Ginolhac i tòrna, amb mai de pròbas, una progression cronologica complèta, una documentacion precisa per tal de sorsar l’aparicion d’un simbòl que, abans d’èsser fixat coma l’emblèma que coneissèm totes, foguèt present en Provença, País Niçard, Daufinat, Itàlia e dins plan de regions del mond pendent gaireben cinc mila ans. De sas prefiguracions a d’utilizacions mai modèrnas, l’obratge conten bravament d’illustracions que venon apevar las recèrcas de l’autor.

Raymond Ginouillac
IEO Tarn, 03 / 2021 (Francés)
15 x 21 cm – 215 paginas – 20€
EAN : 9782956240921

Supòrt :
Autor(s)/Editor(s) :
,
Resumit :

S’appuyant sur des preuves, figures peintes ou gravées, sceaux, monnaies, textes, le livre développe une progression chronologique la plus complète possible. Il présente de nombreux exemples d’objets, avant le christianisme et dans les premiers siècles de notre ère, qui préfigurent cette croix. Il fournit une documentation précise sur sa création qu’il faut dater du milieu du douzième siècle. Raymond Ginouillac s’engage sur ce point en tenant compte de travaux menés par des chercheurs au vingt-et-unième siècle, sans pour autant ignorer les nombreuses hypothèses présentées au cours du siècle précédent par divers historiens. Ces hypothèses sont souvent contradictoires entre elles et il discute de leur pertinence. À la suite d’Henri Rolland, Hervé Aliquot, Léon Jéquier, Jens Christian Moesgaard, Laurent Macé…, il rappelle que les premières créations se sont produites en Provence, avec le jeune Raimond V, comte de Toulouse marquis de Provence. Une cinquantaine de pages du livre sont consacrées à l’est du domaine d’oc : Provence, Pays niçois, sud du Dauphiné, vallées occitanes d’Italie. Rapidement, cette figure est apparue également dans le Toulousain. Selon les lieux et les dates, on la nomme croix de Toulouse, de Provence, de Venasque, de Forcalquier, du Languedoc, et, aujourd’hui, croix occitane.

Ne saber mai / Crompar
Soscriure
M'assabentar quand
0 Comentaris
Retorns en linha
Veire totes los comentaris

Crompar Lo Diari

Los pòdcasts

Los darrièrs clips

Cargament...

La letra del Diari

Òu, plan lo bonjorn ! 👋
Aquò fa plaser de te veire rebalar per aicí.

Sabes que te pòdes marcar a la letra d'informacions del Diari ? Basta d'un mail per te téner al fial de çò que pareis, magazines, articles e mai !

Pas d'espam ! Mandam 1 a 2 letras per mes, pas mai. Legís nòstra politica de confidencialitat per ne saber mai.